Kísérleti fejlesztések

Az ilyen projektek jellemzője, hogy új megoldásokat, módszereket, eszközöket vagy technológiákat hoznak létre, amelyek korábbi kutatásokra vagy meglévő ismeretekre építenek, de ezeket a gyakorlatban még nem alkalmazták széles körben. A céljuk általában az, hogy teszteljék és validálják ezeket az innovációkat. Az alábbi projektek a DOKK konzorciumi kísérleti fejlesztései:

  1. ELTE-GAP (Gamified Access to Physics)

A fizikaoktatási platform létrehozása és játékosított oktatási módszerek bevezetése új fejlesztési terület. A platform működését és hatásait vizsgálják, hogy megalapozzák a széles körű bevezetést.

  1. DIGITAL-TWIN alkalmazása tanmenetek igényeinek összehangolásával

A digitális ikrek alkalmazása az oktatásban, fizikai és virtuális modellek kifejlesztése és tesztelése kísérleti jellegű, mivel ezek bevezetése és hatásainak mérése még nem történt meg az oktatásban széles körben.

  1. Hallgatói élmény és kompetencia támogató immerzív alternatívvalóság-játék fejlesztése (EENJOY)

Az alternatívvalóság-játék (ARG) alkalmazása a hallgatói elköteleződés növelésére kifejezetten kísérleti fejlesztés, mivel egy új pedagógiai eszközt integrál az egyetemi környezetbe.

  1. MIOL – Mesterséges intelligencia az oktatásban labor

Az MI alapú tanulási és tanítási megoldások fejlesztése, különösen a pedagógiai integráció mérésére szolgáló eszközök létrehozása és az MI alapú tervezést támogató alkalmazások kifejlesztése szintén kísérleti fejlesztési tevékenység.

  1. A digitális tananyagok értékelését és kiválasztását támogató pedagógiai rendszer

Egy minőségbiztosítási rendszer létrehozása és gyakorlati alkalmazása a digitális tananyagok értékelésére és osztályozására kísérleti fejlesztésnek tekinthető.

  1. ReflectED – Keresletorientált oktatásfejlesztés

Az ELTE MOOC Centrum és egyetemi hospitálási rendszer kialakítása innovatív megoldásokra épül, amelyek tesztelése és validálása még a fejlesztési folyamat része.

  1. Tudatosság a kisgyermeknevelésben

A reflektív gondolkodást mérő eszköz kifejlesztése, valamint az AI chatbotot alkalmazó szülői képzések szintén kísérleti fejlesztésnek számítanak, mivel új technológiák és módszerek oktatásban való alkalmazását vizsgálják.

  1. ELTE-Zene: Kreatív zenei jó gyakorlatok gyűjteménye

A zenei jó gyakorlatok digitális gyűjteményének kialakítása és módszertani újítások bevezetése a hallgatói és oktatói jóllét támogatására szintén kísérleti fejlesztésként értelmezhető.