AZ MI SZEREPE AZ OKTATÓI MUNKA TÁMOGATÁSÁBAN

„A mesterséges intelligencia alkalmazásáról szólt az ELTE vezetésével működő Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ hatodik workshopja.

A Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) január közepén rendezte meg hatodik szakmai workshopját, amelynek az Eötvös Loránd Tudományegyetem adott otthont. A szakmai találkozón a mesterséges intelligencia felsőoktatási alkalmazásának lehetőségeiről és kihívásairól volt szó, a résztvevők az MI innovatív, etikus és hatékony felhasználásáról tanácskoztak, valamint megosztották egymással jó gyakorlataikat, illetve tapasztalataikat arról, hogy az MI milyen hatással van az oktatói munkára és a tanulástámogatásra.

A találkozó nyitóelőadását Ritter Dávid (képünkön), az EdTech koalíció elnöke, az ELTE informatikai igazgatója tartotta, aki szerint általánosan elfogadott jövőkép, hogy a hallgatói előmenetel támogatásában az MI figyelemmel kísérheti a tanulmányi teljesítményt, például emlékeztetők küldésével vagy személyre szabott tanulási útvonalak ajánlásával. Az MI-alapú tanulástámogatás már olyan fejlesztéseket is magában foglal, mint az oktatók munkáját kiegészítő „Study Coach” rendszerek, ezek azonban még nem elterjedtek a magyar felsőoktatásban, pontos és hatékony kivitelezésükön még a nemzetközi felsőoktatás szereplői is dolgoznak.”

Forrás: elte.hu