Copyright © 2024-2025 Készült a Eötvös Loránd Tudományegyetem Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központja (DOKK) megbízásából. Minden jog fenntartva.
Return To TopA digitális tananyagok jelentősége az oktatásban évről évre növekszik, különösen a távolléti oktatás tapasztalatai és a digitális transzformáció előretörése óta. A COVID-19 járvány időszaka alatt ugrásszerűen nőtt az oktatásban használt digitális tananyagok száma, azonban ezek minőségének és hatékonyságának értékelése máig nagy kihívást jelent. A tananyagok minőségbiztosításának és az alkalmazásukhoz szükséges pedagógiai szempontú rendszerek hiánya komoly akadályt jelent az oktatók számára.
Az ELTE belül megvalósuló projekt célja egy pedagógiai segítő rendszer kidolgozása és tesztelése, amely didaktikai szempontok alapján segíti a digitális tananyagok minősítését, alkalmazásuk célzott kiválasztását, és azok pedagógiai folyamatba történő beillesztését. Az értékelőrendszer célja, hogy átláthatóvá és egyszerűen használhatóvá tegye a tananyagok osztályozását, figyelembe véve azok életkori, tantárgyi és tantervi illeszkedését.
A projekt keretében létrejövő weboldal a digitális tananyagok fejlesztőinek, pedagógusainak és a szülőknek egyaránt lehetőséget biztosít a tananyagok átlátható értékelésére és megosztására. Az értékelőrendszer célja, hogy elősegítse a tanulási folyamat személyre szabhatóságát, támogatva a pedagógusokat az adott tanulócsoportra szabott oktatási megoldások megtervezésében.
A weboldal két fő funkcióval rendelkezik:
Ez a rendszer különös figyelmet fordít a tananyagok oktatási folyamatban való gyakorlati hasznosulására, és az analóg megoldásokkal szembeni előnyök bemutatására. A projekt egyedi szempontrendszere révén támogatja a digitális tananyagok pedagógiai alkalmazását, miközben elősegíti a tanulók egyéni fejlődését és a differenciált oktatási módszerek megvalósítását.
Az ELTE által létrehozott értékelőrendszer innovatív megoldást kínál a digitális oktatás kihívásaira, elősegítve a modern tanulási környezetek hatékonyabb működését, és hozzájárul a pedagógiai folyamatok minőségének javításához.