Murai László: EENJOY – Hallgatói élményt és elköteleződést támogató alternatívvalóság-játék az ELTE-n

Az EENJOY projekt célja, hogy az egyetemi életbe integrált immerzív alternatívvalóság-játék (ARG) alkalmazásával növelje a hallgatók tanulmányi sikerességét. Az innovatív program a hallgatók aktivitását, motivációját, közösségi és intézményi elköteleződését célozza, amelyek a tanulmányi eredményesség szempontjából kulcsfontosságú tényezők. A kutatási megközelítés alapja, hogy a hallgatói sikeresség legfontosabb feltétele az elköteleződés: a közösségi bevonódás és az egyetemhez való kötődés erősítése.

Az EENJOY három úton fejti ki pozitív hatását. Elsőként közösségi felületként működik, amely aktivitásokkal támogatja a hallgatók egymás közötti kapcsolódását. Másodsorban az egyetemhez való elköteleződést erősíti, például az egyetem történetét és hagyományait bemutató elemekkel, amelyek az egyetemi identitást építik. Harmadsorban közvetlen tanulmányi támogatást nyújt, hiszen az ARG a tanulmányi kihívásokra reflektáló feladatokkal segíti a hallgatókat a tanulmányi céljaik elérésében.

A kutatás egyedülálló, hiszen az ARG módszertant korábban nem alkalmazták sem az ELTE-n, sem a magyar felsőoktatásban. Az EENJOY platform az elköteleződés és a tanulmányi sikeresség összefüggéseinek vizsgálatára összpontosít, különös tekintettel a közösségi és intézményi kötődés szerepére. Sikeres implementáció esetén a projekt továbbfejleszthető, és széles körben alkalmazhatóvá válik, segítve a hallgatók teljes körű egyetemi élményének megvalósítását, miközben hozzájárul tanulmányi eredményeik javításához. Az EENJOY új perspektívát nyit az oktatás és a közösségépítés terén, miközben modern, élményalapú eszközökkel gazdagítja a magyar felsőoktatást.