Copyright © 2024-2025 Készült a Eötvös Loránd Tudományegyetem Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központja (DOKK) megbízásából. Minden jog fenntartva.
Return To TopA ReflectED projekt az oktatási innováció iránti keresletre válaszol, két jelentős fejlesztési irány mentén. Az első irány egy ELTE MOOC Központ létrehozása, amely lehetőséget biztosít az egyetemi oktatók számára, hogy saját szaktudásukat és kreativitásukat kihasználva magas színvonalú online kurzusokat tervezzenek és indítsanak. Ezek a kurzusok nemcsak a tudománykommunikáció és a tehetséggondozás céljait szolgálják, hanem reagálnak a továbbképzési igényekre is. A központban az oktatók fejleszthetik oktatási és kurzusdesign-képességeiket, miközben freemium modell keretében elérhetővé teszik a kurzusokat szélesebb közönség számára. A cél az, hogy a tanulók számára optimális tanulási élményt és releváns tudást nyújtsanak, az oktatók pedig kompetenciáikat folyamatosan bővíthessék.
A második irány egy egyetemi szintű hospitálási rendszer kidolgozása, amely az oktatók pedagógiai és technológiai tudásának fejlesztését célozza. Ez a rendszer lehetőséget biztosít a tanórák szisztematikus megfigyelésére, a reflexióra és az önértékelésre, ezáltal elősegítve a pedagógiai tudatosság és a tanítási gyakorlat fejlesztését. A rendszer különös figyelmet fordít a digitális technológia tanórai integrációjára, valamint az oktatók önbizalmának és a hallgatók tanulási motivációjának erősítésére.
A projekt kutatási kérdései a felhasználói élményre, a tanulói profilokra, a kurzusdesignra és a technológiai integráció pedagógiai hatékonyságára fókuszálnak. Az adatgyűjtési és -elemzési módszerek között szerepelnek fókuszcsoportos beszélgetések, kérdőívek, óralátogatási jegyzőkönyvek, reflektív naplók és analitikai eszközök.
A ReflectED projekt célja a pedagógiai tudatosság erősítése, az oktatási tevékenységek minőségének emelése és az oktatási innováció iránti nyitottság növelése. Mind a MOOC Központ, mind a hospitálási rendszer olyan innovációkat vezet be, amelyek nemcsak az egyetemen belüli oktatást, hanem a szélesebb közönség számára nyújtott képzési lehetőségeket is gazdagítják. Az oktatók szaktudásának és kreativitásának piaci értékké alakítása mellett a projekt hozzájárul a modern, keresletorientált egyetemi oktatás kialakításához.